Zaprosiliśmy naszych franczyzobiorców z Chełmna do udzielenia wywiadu. Dominik Pilkiewicz i Kinga Oller od wielu lat pracują w branży pośrednictwa finansowego i prężnie rozwijają swój biznes.
Zachęcamy do obejrzenia wideo i przeczytania wywiadu!
Piotr Przedlacki: Jaki był dla Was ostatni rok pod względem biznesowym? Z jakimi wyzwaniami przyszło Wam się mierzyć?
Dominik Pilkiewicz i Kinga Oller: Był to rok pełen sukcesów i wyzwań, którym skutecznie stawialiśmy czoła. Zasady gry zostały zmienione przez COVID-19 i wynikające z niego trudności związane ze zmianą podejścia banków do zasad udzielania kredytów oraz zmian w potrzebach samych klientów. W tym czasie postawiliśmy na rozwój, wiedzę i bycie na bieżąco z rynkiem. Poprzez zamknięcie wielu placówek bankowych na rynku została spora grupa niezagospodarowanych klientów, co ułatwiło zwiększenie skali naszego działania. Staraliśmy się wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów, stąd też w tym czasie nastąpiło wdrożenie procesów zdalnych w obsłudze oraz jeszcze szersza analiza potrzeb klienta.
Piotr Przedlacki: Jak wygląda obecnie Wasz system pracy? O której godzinie otwieracie i zamykacie placówkę? Czy zdarza się Wam pracować w niestandardowych godzinach?
Dominik Pilkiewicz i Kinga Oller: Nasze biuro otwarte jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9-16, jednak spotkania poza standardowymi godzinami funkcjonowania placówki są naszą codziennością. Rozumiemy potrzeby i możliwości naszych klientów, więc jesteśmy otwarci i elastyczni co do godzin spotkań. Nie jest również dla nas problemem spotkanie poza oddziałem, dojeżdżamy do naszych klientów na umówione wcześniej spotkania.
Piotr Przedlacki: Jak pozyskujecie nowych klientów? Czy zdarzają się osoby, które wchodzą do placówki z ulicy? Czy stawiacie raczej na przemyślane i zaplanowane działania?
Dominik Pilkiewicz i Kinga Oller: Uważamy, że misją naszej firmy jest pomoc klientom na skomplikowanym oraz ciągle zmieniającym się rynku kredytowym. Zależy nam, aby pomóc klientom w dokonaniu najlepszego wyboru dostępnego w danej chwili. Jesteśmy zdania, że wiedza, profesjonalizm i realna pomoc klientom w podejmowaniu jak najkorzystniejszych decyzji finansowych, to reklama sama w sobie! Stąd też do naszej placówki trafia wiele osób z polecenia, co jest dla nas powodem do wielkiej dumy. Poza tym prowadzimy liczne akcje lokalne skierowane na pozyskanie klienta. Zdarzają się również klienci z ulicy. Biuro stacjonarne to kluczowe miejsce w prowadzeniu naszego biznesu – marka Fines nadaje nam wiarygodności.
Piotr Przedlacki: Jak Waszym zdaniem będzie wyglądało pośrednictwo finansowe w 2022/2023 roku?
Dominik Pilkiewicz i Kinga Oller: Naszym zdaniem rynek pośrednictwa finansowego w roku 2022/2023 ze względu na sytuację ekonomiczną w naszym kraju wejdzie w trend wzrostowy i będzie się rozwijał. Już teraz można zauważyć wzmożone zainteresowanie klientów w temacie przeliczeń kredytów na te ze stałą stopą procentową. Poza tym rosnąca inflacja niestety pogorszy sytuację ekonomiczną wielu rodzin. Osoby te będą szukały u nas pomocy, próbując w jak najkorzystniejszy sposób obniżyć bieżące raty, aby podratować domowy budżet. Przewidujemy również, że część przedstawicieli klasy średniej zdecyduje się na kredyt w celu sfinansowania i utrzymania obecnego standardu życia. Uważamy, że dla naszej branży nadchodzą dobre lata. Nie można również zapomnieć o fakcie, że niezależnie od czasów ludzie zawsze pożyczali pieniądze, co gwarantuje niezatapialność naszej branży.
Piotr Przedlacki: Co myślicie o aplikacji eFines.pl i czy korzystacie z tego rozwiązania?
Dominik Pilkiewicz i Kinga Oller: To świetne rozwiązanie! Dzięki aplikacji jesteśmy w stanie trafić do nowej grupy klientów – klientów pożyczkowych działających online. Jest to duża grupa osób, które kredytuje się tylko przez internet za pomocą komputerów oraz smartfonów. Klienci Ci nie szukają biur, nie rozmawiają z agentami, wszystkie sprawy pożyczkowe załatwiają od początku do końca samodzielnie w 100% online. Dzięki tej aplikacji również my możemy docierać do tego grona klientów, niezależnie od ich lokalizacji. eFines, to nasz dodatkowy pracownik, który pracuje dla nas i zarabia nawet, gdy śpimy. Nie generuje kosztów, a pracuje całą dobę. Ciężko nie docenić takiej pomocy.
Piotr Przedlacki: Czym musi się charakteryzować obecnie pośrednik kredytowy? Jakie cechy powinien mieć ekspert, by prowadzić biuro kredytowe i zarabiać dobre pieniądze?
Dominik Pilkiewicz i Kinga Oller: Naszym zadaniem musi charakteryzować się przede wszystkim profesjonalizmem. Aby wykonywać ten zawód, trzeba być gotowym na ciągły rozwój własnej wiedzy oraz kompetencji związanych z rynkiem i obsługą klienta. Klienci w obecnych czasach doceniają prawdziwych ekspertów w swojej dziedzinie. Jakość jest w cenie.
Piotr Przedlacki: Co powiedzielibyście osobie, która planuje wejście na rynek pośrednictwa i otwarcie biura kredytowego? Może mielibyście dla niej wskazówki?
Dominik Pilkiewicz i Kinga Oller: Najważniejsza jest gotowość do działania i ciągły rozwój. My stawiamy na profesjonalizm i innym polecamy to samo, nie ma innej drogi.