Kolejny bank dołączył do sieci Fines. Z Sylwestrem Pedowiczem, Branch and Commercial Managerem w Ikano Banku rozmawiamy na temat wyróżników oferty, planów rozwojowych i naszej współpracy. Zachęcamy do zapoznania się w wywiadem.
Fines: Ikano Bank powstał w 1988 roku z inicjatywy założyciela IKEA, a na polskim rynku działa od 2010 roku. Od początku jest dostawcą usług finansowych dla tej szwedzkiej sieci sklepów meblowych. Jak od tego czasu zmienił się Ikano Bank?
Sylwester Pedowicz: Wywodzimy się z tej samej rodziny, mamy szwedzkie korzenie i podobne wartości. Powstaliśmy z potrzeby ułatwiania życia wielu ludziom i to cały czas jest naszą misją. Od początku działalności oferowaliśmy wygodne finansowanie zakupów w sklepach IKEA, dzięki czemu wiele rodzin mogło spełniać swoje marzenia o pięknych i funkcjonalnych wnętrzach. Z czasem chcieliśmy przenieść nasze wartości i zasady na inne obszary działania. Stale rozwijamy swoje usługi, wprowadzamy nowe możliwości, podążając za oczekiwaniami rynku. Dlatego dziś oferujemy nie tylko „Raty IKEA” czy Kartę Kredytową IKEA Family, ale też dogodny kredyt gotówkowy, który dzięki naszym partnerom staje się coraz szerzej dostępny na rynku oraz Raty Eko wspierające plany przejścia na bardziej ekologiczne źródła energii. Dajemy klientom znacznie więcej i nie zatrzymujemy się w swoich aspiracjach. Wdrażamy innowacyjne rozwiązania, które pozwalają naszym klientom i naszym partnerom czuć się bezpiecznie i pewnie. Dzięki nim działamy nie tylko na prostych zasadach, ale także szybko i bezpiecznie, co jest szczególnie ważne w obecnych, „cyfrowych”, czasach. Za to nas też cenią i darzą zaufaniem nasi klienci i nasi partnerzy. Potwierdzają to wyniki badań satysfakcji klienta, które stale prowadzimy, by nie ustępować w dążeniu do bycia lepszym bankiem. Ostatnie wyniki ankiety przeprowadzonej przez agencję badawczą Nepa, pokazują, że aż 93% klientów, którzy skorzystali z Rat IKEA w Polsce, jest zadowolonych z naszej obsługi.
Fines: Polski sektor bankowy jest coraz bardziej konkurencyjny. Co wyróżnia ofertę Ikano Banku?
Sylwester Pedowicz: Ikano Bank z pewnością wyróżnia się od innych tego typu instytucji. Nie jesteśmy może ogromną korporacją, ale bardziej rodzinną firmą z korporacyjnym (w dobrym znaczeniu) wymiarze. Nasze portfolio jest wąskie, co pozwala nam skupić się na tym, by te usługi, które oferujemy były dopracowane, oparte na prostych i zrozumiałych zasadach oraz bezpieczne i odpowiedzialne.
Fines: Do jakiej grupy odbiorców kierują Państwo swoją ofertę?
Sylwester Pedowicz: Nasze usługi są kierowane do jak najszerszego grona ludzi (for the many). Zgodnie z naszą misją zależy nam by ułatwiać życie wielu ludziom, by mogli skupić się na tym, co naprawdę ważne. Umożliwiamy zaspokajanie potrzeb ludzi, w tym tych nieoczekiwanych, które będzie dawać im radość i spokój i bezpieczeństwo finansowe. Dobrym przykładem jest tu finansowanie zakupu instalacji fotowoltaicznych, w całkowicie zdalnym procesie, dzięki któremu nasi klienci mają ułatwione życie i zaoszczędzają swoje pieniądze.
Fines: Jakie plany rozwojowe ma Ikano Bank na najbliższe lata?
Sylwester Pedowicz: Konsekwentnie realizując naszą wizję chcemy, by coraz więcej osób mogło korzystać z naszych usług. Dlatego też rozwijamy nasze relacje z partnerami. To też powód, dla którego jesteśmy tu teraz. Wiemy, że dzięki zaufanym partnerom możemy sprawić, że dotrzemy do większej liczby osób, rodzin, wszystkich tych, którzy potrzebują dodatkowych środków na realizacje swoich potrzeb. W tej chwili współpracujemy z kilkoma już profesjonalnymi firmami, dzięki którym docieramy do każdego regionu w Polsce. Planujemy jednak dalszy rozwój kanałów sprzedaży, a jednocześnie chcemy wzmacniać także e-commerce.
Fines: Co jest dla Państwa istotne przy wyborze partnerów biznesowych do współpracy w zakresie dystrybucji swoich produktów bankowych? Co zdecydowało o wyborze Fines?
Sylwester Pedowicz: W Ikano Banku cenimy sobie nasze wartości: współpracę, zdrowy rozsądek, odwagę bycia innym, które przekładają się na współpracę na uczciwych zasadach. Chcemy pracować z firmami, które szanują te wartości, którym są też one bliskie. Wspólne punkty znajdujemy właśnie z operatorem sieci agencji kredytowych Fines, który działając odważnie stał się obecnie najszybciej rozwijającą się franczyzą na rynku pośrednictwa i doradztwa finansowego. Podobnie jak my patrzy na rozwój biznesu w dłuższej perspektywie. To ważne by nasi klienci czuli, że nasza współpraca jest długoterminowa a oferowane usługi są dla nich bezpieczne.
Fines: Jakie mają Państwo oczekiwania dotyczące współpracy z Fines?
Sylwester Pedowicz: Nasze oczekiwania są proste. Oczywiście chcemy zwiększać jak najbardziej naszą dostępność i docierać nawet do małych miejscowości, gdzie dostęp do placówek bankowych może być utrudniony. I to zadanie z pewnością wypełnia Fines. Drugą ważną kwestią jest odpowiedzialność i zasady, którymi kierujemy się my na co dzień. Chcemy by klienci, którzy nam ufają i decydują się na korzystanie z naszych kredytów gotówkowych byli obsługiwani przez agentów, którzy wyznają te same zasady etyczne. Fines jest członkiem Związku Przedsiębiorstw Finansowych, posiada prestiżowy tytuł firma „Firma Fair Play” od 2011 roku, a także stosuje się do Kanonu Dobrych Praktyk Rynku Finansowego, opracowanego pod patronatem Komisji Nadzoru Finansowego. My jako instytucja, od początku naszej obecności na rynku polskim, jesteśmy wierni temu kodeksowi. To ważny dla nas dodatkowy argument zwiastujący dobrą współpracę opartą na ważnych wartościach. Chcielibyśmy również zachęcić naszych partnerów, w tym Fines, do działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i zwiększania wysiłków w celu ograniczania globalnego ocieplenia. Biznes jest ważny, ale są rzeczy ważniejsze i liczymy na Wasze zaangażowanie również w tym aspekcie.