14 grudnia w Warszawie uczestniczyliśmy w XVII edycji Kongresu Consumer Finance, najważniejszego spotkania przedstawicieli banków, firm pożyczkowych, pośredników kredytowych i innych instytucji działających na rynku kredytów konsumenckich w Polsce. To coroczne wydarzenie poświęcone jest dyskusji na temat obecnego stanu i perspektyw rozwojowych tego rynku oraz najważniejszych wyzwań stojących przed jego uczestnikami.
Jako Partner tego ważnego wydarzenia, współtworzyliśmy jego program, zaś Krzysztof Opaliński, Przewodniczący Rady Nadzorczej Fines S.A., reprezentował sektor pośrednictwa kredytowego w debacie o przyszłości dystrybucji kredytów konsumenckich pt.: “Klient online vs. klient offline – w którą grupę konsumentów powinien celować dziś biznes?”.
W debacie tej, oprócz Fines, uczestniczyli nasi partnerzy z Provident i AiqLabs, a także przedstawiciel Twisto – firmy oferującej odroczone płatności. W zgodnej ocenie uczestników przyszłością rynku consumer finance jest pełna cyfryzacja procesów sprzedaży w każdym modelu dystrybucji, także oddziałowym/agencyjnym, co zapewni klientowi swobodę wyboru sposobu obsługi na dowolnym etapie procesu kredytowego. Zadaniem pracowników placówek pozostanie nawiązanie i utrzymanie kontaktu z klientem, ale wykorzystanie nowych narzędzi komunikacji i obsługi procesu kredytowego oznaczać będzie, że niekoniecznie będzie to kontakt fizyczny.